Regie: Judd Apatow
Cast: Seth Rogen, Katherine Heigl
Kijkwijzer: 12, seks, grof taalgebruik

Ik lach niet zo heel makkelijk om een film, het moet specifieke (echt goede, slimme, donkere) humor bevatten wil ik dubbel gaan. The Simpsons krijgen dat altijd wel voor elkaar, maar echt goede comedy ontbrak de laatste tijd. Daar komt met Knocked Up in ieder geval verandering in want dit is misschien wel de leukste film van het jaar!

Ben Stone (Seth Rogan) houd wel van een jointje met zijn sukkelige vrienden, eigenlijk doet hij niets anders dan met hen blowen. Ze zijn werkeloos, maar gaan wel een website oprichten waarop precies staat in welke films actrices naakt te zien zijn en voor hoe lang. Als het groepje naar een club gaat en Ben tegen de knappe Alison (Katherine Heigl) oploopt veranderd zijn leven echter snel. De twee hebben een one-night stand en terwijl Alison juist een mooie loopbaan bij een nationaal televisiestation te wachten staat, blijkt ze zwanger. De twee moeten beide hun dromen flink bijstellen en willen het toch samen proberen, voor het kindje.

De makers hadden eerst een vervolg op The 40 Year Old Virgin in gedachte, maar daar is uiteindelijk vanaf gestapt en daar kwam deze film uit. De ‘voorganger’ was natuurlijk al rete grappig, maar Knocked Up is nog weer een heel stuk leuker. De hoofdrolspelers zijn dan misschien nog wat onbekend, Heigl is echt zo’n perfecte dame voor een lachfilm en met Seth Rogan wil ik zover gaan om hem als ‘opkomende Kevin Smith’ te benoemen. Zeker als hij straks ook nog eens te zien is in Superbad. Van de man achter Achorman (woehoe!) komt dus gewoon een ongelofelijk grappige film die je continu (lees: continu!) aan het lachen houd. Knocked Up maakt daarom kans op de titel leukste comedy van 2007, even afwachten wat er nog komen gaat.